Om een bestelling bij Gadero te kunnen plaatsen moet je voor minimaal €150 in je winkelwagentje hebben. Dit geldt voor zowel bezorgen als afhalen. Bestellingen lager dan €150 kunnen wij helaas niet in behandeling nemen.
De bezorgkosten zijn afhankelijk van je bestelling en worden automatisch berekend. Daarom vind je deze in je winkelmand onder de stap 'Levering'. Deze kosten worden gebaseerd op het gewicht en de afmetingen van je gekozen artikelen dus deze kunnen variëren tussen €0 en €379.
Uw bestelling wordt geleverd met groot transport omdat het vaak om grote pakketten gaat. Wij werken samen met externe transporteurs. Zij komen uw order leveren met een vrachtwagen van c.a. 18 meter lang. Om uw bestelling te kunnen lossen heeft de vrachtwagen een kooiaap mee. Dit is een meeneem heftruck die achterop de vrachtwagen zit.
Om er voor te zorgen dat de kooiaap uw pakket kan optillen wordt uw bestelling op een pallet geleverd.
Heeft u sierbestrating besteld? Dan is het ook mogelijk dat uw bestelling wordt geleverd door een chauffeur die enkel een pompwagen bij zicht heeft of een vrachtwagen met grijparm. De grijparm kan tot maximaal 10 meter naast de vrachtwagen uw bestelling plaatsen.
Ja, voor het bezorgen van bestellingen hanteren we een minimale bestelbedrag van €75. En hoe hoger de orderwaarde, hoe lager de bezorgkosten! Wil je bestellen voor minder dan €75? Dan kun je je bestelling afhalen bij een van onze afhaallocaties.
Bij elk product staat op de productpagina vermeld wat de verwachte levertijd is. Nadat je alle producten in je winkelwagen hebt geplaatst krijg je een indicatie te zien van de bezorgdatum. Deze wordt nader bepaald nadat de betaling is voldaan. Houd er dus rekening mee dat door sommige betaalmethoden, bijvoorbeeld vooruitbetaling, de leverdatum kan afwijken. Komt deze datum je niet goed uit? Geef dit dan aan in het opmerking veld, bij de volgende stap.
Wij leveren volgens een vast bezorgschema dat is gebaseerd op de postcode van het afleveradres. In elk postcodegebied hebben wij een vaste leverdag. Tevens werken wij met een besteldeadline. Op basis hiervan wordt de leverdatum bepaald.
Mocht u een voorkeur willen aangeven voor een leverdag of -datum, kunt u dit vermelden in het opmerkingenveld tijdens het plaatsen van uw bestelling. Let op: het aangeven van een voorkeur biedt geen garanties. Uiteraard doen wij wel ons uiterste best om aan uw verzoek te voldoen.
Specifieke verzoeken omtrent het lossen of andere losinstucties kunt u ook noteren in het opmerkingenveld. Wij zullen dit communiceren met de betreffende transporteur en beoordelen of uw wensen haalbaar zijn.
Nadat uw order is verwerkt kunnen wij de verwachte leverdatum bepalen. U ontvangt van ons een e-mail met daarin een track & trace link. Via deze link kunt u de zending volgen en de verwachte leverdag bekijken. De dag voorafgaand aan de levering ontvangt u tevens een bericht van de transporteur met de verwachte tijdsindicatie. Dit bericht wordt, afhankelijk van de transporteur, verzonden per mail of sms.
Het meest accurate levermoment vindt u in uw winkelmand, deze wordt getoond wanneer u uw adres in heeft gevuld. Zorg ervoor dat uw bestelling compleet is voor u het levermoment controleert. Ook ziet u hier of uw bestelling in aanmerking komt voor 24 uurs of 48 uur levering. Bij standaardbezorging wordt de eerstvolgende datum waarop geleverd kan worden op uw postcode getoond. Wilt u uw bestelling op een later moment geleverd krijgen, dan kunt u dit in het opmerking veld in de volgende stap aangeven.
Een dag voor uw leverdag aanbreekt krijgt u tussen 16.00 en 20.00 uur een email en/of sms over het levertijdstip van uw order. Wij geven een tijdsvak van 2 tot 4 uur aan. Omdat wij de meest efficiënte route rijden om uw bezorgkosten laag te houden kunnen wij geen persoonlijke verzoeken inwilligen omtrent de levertijd. Wel kunt u bij het plaatsen van uw bestelling een voorkeur aangeven voor een leverdag of -datum. Het aangeven van een voorkeur biedt geen garanties. Uiteraard doen wij wel ons uiterste best om aan uw verzoek te voldoen.
Let op! De verwachte levertijd is slechts een tijdsindicatie en geen gegarandeerde aflevertijd. In sommige gevallen kan de chauffeur het tijdsvak overschrijden, denk hierbij aan vertraging door drukte op de weg i.v.m. files.
Wij werken samen met externe transporteurs die de bestellingen bij u bezorgen. Zij sturen u de dag voor de levering een bericht in de vorm van een sms of een e-mail met daarin de verwachte tijdsindicatie van de levering. In het geval dat u niet aanwezig bent op het moment van levering zal de chauffeur naar eigen inzicht lossen. Meestal wordt het pakket gelost op de oprit, stoep of op een parkeerplaats. De chauffeur zoekt een veilige plek waar het pakket verantwoord kan staan en maakt hier een foto van.
Heeft u een kleine bestelling geplaatst die met onze koeriersdienst Transmission wordt bezorgd dan dient u wel aanwezig te zijn op het moment van de levering. Zij leveren het pakket enkel af nadat u een handtekening heeft gezet.
Een goede voorbereiding is belangrijk voor een zorgeloze levering van uw bestelling. Hieronder vindt u voorbereidingen die u zelf kunt treffen:
De gecommuniceerde leverdag betreft een verwachte leverdag. De transporteur kan hiervan afwijken! U kunt uw bestelling altijd blijven volgen met uw eigen track & trace code.
De verwachte levertijd is slechts een tijdsindicatie en geen gegarandeerde aflevertijd.
Huur/regel geen klusteam rondom de dag van de levering in. Wij leveren in veel gevallen met groot-transport, wat vertraging kan oplopen.
Bij levering op een camping of vakantiepark is de levering altijd tot aan de poort.
Kleine koerierszendingen die worden geleverd met Transmission, worden ook op zaterdag geleverd.
Niet thuis? De chauffeur lost naar inzicht, dit gebeurt met een kooiaap-heftruck en niet met de hand. Zij lossen voor uw adres of vooraan op de oprit indien mogelijk. Zorg eventueel voor een beschikbare losplaats door bijvoorbeeld parkeervakken e.d. af te zetten. Geef desgewenst bij uw bestelling opmerkingen aan waar wij de zending kunnen lossen en/of wij bij welke buren we kunnen aanbellen mocht u niet thuis zijn.
In de meeste gevallen wordt uw bestelling in 1 levering bezorgd. Belangrijk om te weten is dat de ijzerwaren altijd apart worden verzonden met PostNL. Wij streven er naar om deze zendingen op dezelfde dag te plannen. Dit wordt met PostNL verzonden omdat dit vaak kleine pakketjes zijn en snel verloren gaan in de grote houtpakketten. Om er voor te zorgen dat de ijzerwaren onbeschadigd en compleet bij u aankomen gaat deze bezorging met PostNL.
Een andere uitzondering zijn bestelling die zowel hout- als steenproducten bevatten. Steen wordt vaak rechtstreeks bezorgd vanuit de leverancier en het hout wordt vanuit Gadero geleverd. In dit geval betreft het 2 leveringen. U ontvangt zowel een bericht omtrent de levering voor het hout als het steen.
Het aanvragen van een deellevering is niet mogelijk omdat de bezorgkosten zijn gebaseerd op 1 (groot) transport.
Onze transporteurs sturen u de dag voorafgaand aan de levering altijd een sms of e-mail met daarin de verwachte tijdsindicatie. Op deze manier kunt u eventueel voorbereidingen treffen. In uitzonderlijke gevallen is het mogelijk dat de chauffeur u een half uur voor de levering belt. Dit is mogelijk wanneer het afleveradres bijvoorbeeld lastig is te bereiken. U kunt dit aangeven door het te noteren in het opmerkingenveld tijdens het plaatsen van uw bestelling. Heeft u al een bestelling geplaatst? Neem dan contact op met de klantenservice om te kijken naar de mogelijkheden.
Voor sommige producten geldt een langere levertijd, dit wordt per product aangegeven.
Het leveren op vaste dagen per regio geldt niet voor binnenvloeren en bestrating, hierbij krijgt u bericht wat de leverdag wordt (binnen 5 werkdagen).
Prefab blokhutten vallen niet onder leveren tuinhout op vaste dagen per regio.
Op de waddeneilanden leveren wij tot aan de veerdienst op het vaste land.
Op vakantieparken en campings leveren wij tot aan de poort.
In verband met een smalle doorgang voor de veerpont leveren wij niet op het Kagereiland (Kaag).
Voor het leveren op Texel geldt een extra toeslag. De transporteur neemt contact op om een leverafspraak te maken.
Vanwege de aanscherping van de regelgeving zwaar verkeer in de binnenring van Amsterdam, zal hier minder vaak geleverd worden dan u van ons gewend bent. In het laagseizoen zullen onze transporteurs één keer per week leveren in dit gebied. Hierdoor kunnen wij geen vaste leverdag garanderen. Het gebied waar de regelgeving van toepassing is, bestaat uit het stadsdeel Centrum en een deel van de Zeeheldenbuurt.
Zodra onze vrachtwagen bij uw adres aangekomen is, belt de chauffeur bij u aan. Onze chauffeur levert uw order af tot aan de stoep, dit gebeurt doorgaans met een zogenaamde kooiaap heftruck. Wilt u op een specifieke plek lossen? Uitsluitend de chauffeur zelf bepaalt wat veilig is waar hij of zij kan en wil lossen. Onze chauffeurs kunnen u niet helpen met de order naar binnen brengen e.d.
Heeft u schade opgelopen nadat onze transporteur bij u heeft geleverd? Dat is natuurlijk erg vervelend. Dergelijke gevallen komen gelukkig niet veel voor. Mocht het toch het geval zijn willen wij u vragen om foto's te maken van de schade en ons schadeformulier in te vullen. Wij zullen dan voor u uitzoeken welke transporteur het betreft en contact met u opnemen hoe dit opgelost kan worden. Wanneer de schade direct zichtbaar is dient dit te worden gemeld bij de chauffeur. Deze zal een aantekening maken op de pakbon.
Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, ligt het risico van beschadiging en/of vermissing van producten tot het moment van bezorging, bij Gadero.