Gadero doet er alles aan uw hout of steen order vakkundig te leveren. Daarbij streven wij naar een optimale service mocht u niet tevreden zijn. Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via het serviceformulier.
Hout is een natuurproduct met bepaalde eigenschappen. We willen u vragen de toegestane eigenschappen eerst rustig door te lezen. Daar staan ook enkele handige tips om eenvoudige problemen te verhelpen.
Beschadiging Is uw bestelling afgeleverd maar beschadigd? Maak dan zo snel mogelijk foto’s van de beschadiging en voeg deze toe aan het serviceformulier (zie onderstaand de link). Vervolgens zal er door ons zo snel mogelijk contact met u worden opgenomen om tot een passende gezamenlijke oplossing te komen. Wilt u - bijvoorbeeld in het weekend - alvast aan de slag? Bewaar uw beschadigde plank dan voor het laatst of gebruik deze indien mogelijk om te verzagen.
Incomplete bestelling Is uw bestelling afgeleverd maar incompleet? Wij maken foto's van onze orders om te controleren wat u gekregen zou moeten hebben. Betreft het ijzerwaren? Dan kan het kloppen dat dit niet bij het houtpakket zit. IJzerwaren worden namelijk apart verzonden met PostNL. Betreft het ander klein materiaal? Gelieve eerst het gehele pakket goed te doorzoeken en waar nodig af te stapelen. Dit wordt namelijk nog wel eens tussen de grote producten 'verstopt'. Neem vervolgens contact met ons op indien het missende product ook niet te vinden is. In dat geval zullen wij samen met u tot een passende gezamenlijke oplossing komen.
Serviceformulier Gebruik uitsluitend ons serviceformulier, vul ALTIJD uw ordernummer en contactgegevens in. Geef met foto's + toelichting uw klacht helder aan. U ontvangt een ontvangstbevestiging zodra uw klacht gelezen is. Zodra wij een oplossing hebben nemen wij contact met u op. U ontvangt binnen uiterlijk 7 werkdagen een inhoudelijke reactie van ons. In de praktijk reageren we binnen 24-72 uur op iedere klacht.
Kunt u een klacht niet oplossen met Gadero, dan kunt u via de Geschillencommissie Thuiswinkel www.sgc.nl een geschil indienen. Dit kan digitaal door de stappen op de website te volgen. Eveneens in geval van een klacht/geschil kunt u terecht bij http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Lees op de pagina houtsoorten meer details over houteigenschappen zoals kleur, toepassing en duurzaamheid van houtsoorten zoals vuren, grenen, lariks, azobe, bankirai hardhout, garapa, kapur enzovoorts.
Ook hebben wij een pagina met typische kenmerken van hout zoals uitzetting, kleurverschil enzovoorts.
Heeft u schade opgelopen nadat onze transporteur bij u heeft geleverd? Dat is natuurlijk erg vervelend. Dergelijke gevallen komen gelukkig niet veel voor. Mocht het toch het geval zijn willen wij u vragen om foto's te maken van de schade en ons schadeformulier in te vullen. Wij zullen dan voor u uitzoeken welke transporteur het betreft en contact met u opnemen hoe dit opgelost kan worden. Wanneer de schade direct zichtbaar is dient dit te worden gemeld bij de chauffeur. Deze zal een aantekening maken op de pakbon.
De tevredenheid van onze klanten is voor Gadero zeer belangrijk en wij doen er alles aan om de levering van een blokhut / tuinhuis zo goed mogelijk uit te voeren. Uw blokhut is met de grootste zorg en deskundigheid vervaardigd en wordt voor u op maat samengesteld en verpakt door diverse gerenommeerde fabrikanten waaronder Tuindeco en het Duitse Karibu.
Bepaal de onderdelen aan de hand van de bouwtekening / stuklijst die bij uw blokhut is meegeleverd. Controleer, voordat u met de plaatsing begint, of alle onderdelen op de paklijst aanwezig zijn. Sorteer alle onderdelen zorgvuldig, zodat u een goed overzicht heeft van elk onderdeel zoals omschreven op de onderdelenlijst. Het kan zijn dat de hoeveelheid dakplanken verschilt, maar daar hoeft u zich geen zorgen over te maken, want dat kan verschillen afhankelijk van de plankgrootte die met uw blokhut is meegeleverd. Vaak zijn er ook onderdelen die op elkaar lijken. Dit kan verwarrend zijn bij het vaststellen van onderdelen. Let hier goed op!
Het kan gebeuren dat er een onderdeel van uw blokhut is beschadigd of dat u onderdelen mist. Om u als klant goed en snel een passende oplossing te kunnen bieden is het van belang dat u altijd uw ordernummer van Gadero vermeldt en dat u onderstaande informatie per e-mail aanlevert:
Heeft u een tuinhuis / blokhut ontvangen van Tuindeco? Dan verzoeken wij u om onderstaande aan te leveren:
Uniek Pakketnummer - Elke blokhut van Tuindeco heeft zijn eigen unieke nummer. De fabrikant heeft dit unieke pakketnummer (Unique Pack Number) nodig indien er vragen of reclamaties zijn op de door u ontvangen blokhut. Let op: zonder dit nummer kunnen wij u niet verder helpen. Dit unieke pakketnummer staat altijd vermeld op de buitenkant van het pakket van uw blokhut en op de voorkant van de montagehandleiding. Bekijk ook de afbeelding hieronder.
Onderdeelnummers - Elke blokhut heeft zijn eigen unieke onderdelen, te vinden in de stuklijst van de montagehandleiding. Graag ontvangen wij een foto van de stuklijst met daarop duidelijk aangeven welke onderdelen beschadigd zijn, of welke onderdelen u mist. Zo weet de fabrikant exact welke onderdelen u mist of welke beschadigd zijn.
Foto's beschadigde onderdelen - Om reclamaties uit te kunnen voeren dient de fabrikant te beschikken over foto's van de beschadigde onderdelen. Deze foto's dienen niet alleen als bewijslast, maar geven ook nog eens een duidelijker beeld van welke onderdelen beschadigd zijn (mocht u per abuis een verkeerd onderdeelnummer hebben aangegeven). Zo weet de fabrikant exact welke onderdelen beschadigd zijn.
Hieronder vindt u voorbeelden van een pakketnummer van Tuindeco, te vinden op het pakket (links) en in in de montagehandleiding (midden). Rechts een voorbeeld van een stuklijst met onderdeelnummers van een montagehandleiding van een blokhut van Tuindeco.
Heeft u een tuinhuis / blokhut ontvangen van Karibu? Dan verzoeken wij u om onderstaande aan te leveren:
S/N Nummer - Elke blokhut van Karibu heeft zijn eigen unieke S/N nummer (serienummer). De fabrikant heeft dit unieke S/N nummer nodig indien er vragen of reclamaties zijn op de door u ontvangen blokhut. Let op: zonder dit nummer kunnen wij u niet verder helpen. Dit S/N nummer staat altijd vermeld op de buitenkant van het pakket van uw blokhut en aan de rechterbovenkant van de garantiestelling die u ontvangt bij het pakket. Bekijk ook de afbeelding hieronder.
ID nummers (Onderdeelnummers) - Elke blokhut heeft zijn eigen unieke onderdelen, te vinden in de stuklijst van de montagehandleiding. Graag ontvangen wij een foto van de stuklijst met daarop duidelijk aangeven welke onderdelen (ID nummers) beschadigd zijn, of welke onderdelen u mist. Zo weet de fabrikant exact welke onderdelen u mist of welke beschadigd zijn.
Foto's beschadigde onderdelen - Om reclamaties uit te kunnen voeren dient de fabrikant te beschikken over foto's van de beschadigde onderdelen. Deze foto's dienen niet alleen als bewijslast, maar geven ook nog eens een duidelijker beeld van welke onderdelen beschadigd zijn (mocht u per abuis een verkeerd onderdeelnummer hebben aangegeven). Zo weet de fabrikant exact welke onderdelen beschadigd zijn.
Hieronder vindt u voorbeelden van een S/N nummer van Karibu, te vinden op het pakket (links) en in de garantiestelling (midden). Rechts een voorbeeld van een stuklijst met ID nummers van een montagehandleiding van een blokhut van Karibu.
Na ontvangst van bovengenoemde informatie nemen wij direct uw klacht in behandeling en zoeken wij als Gadero, samen met u en de fabrikant, naar een correcte en passende oplossing. U kunt uw klacht insturen via ons serviceformulier of via service@gadero.nl.
Bij het kopen van bestrating dient u altijd rekening te houden met enige breuk. Beton is poreus en kwetsbaar door vervoer. Hoe dikkere stenen of tegels u kiest, hoe minder de kans op breuk u heeft. Ook kunt u de kans op breuk voorkomen door voor de chauffeur een geheel vlakke ruimte bij uw oprit te maken zodat het steenpakket vlak staat en tegels of stenen niet knappen bij het lossen met onze kraanwagens.
Vaak leveren wij tegels 'staand', dus sla bijvoorbeeld enkele palen in de grond zodat uw tegelrij niet kan omvallen bij het openmaken van de verpakking. Met een speciale stenenkruiwagen voorkomt u breuk bij vervoer van tegels in uw eigen tuin. Bij het storten van waaltjes en dergelijke op uw oprit zult u altijd breuk krijgen, houdt u dus hier rekening mee bij het bestellen.
Bestel altijd enkele procent extra voor het opvangen van breuk. Bewaar gebroken waaltjes e.d. voor het knippen van kantstukken.
Ondanks onze keuze voor uitsluitend 1e keuze stenen en tegels komt witte kalkuitbloei nog steeds voor. Met name bij beton, maar ook bij gebakken stenen en keramische tegels kan witte kalkuitslag (in sterk mindere mate) voorkomen.
De kalkuitslag kan ontstaan uit de steen of tegel zelf of doordat de steen of tegel de kalk opzuigt uit het zand of de ondergrond onder uw bestrating.
Bij de luxere tegels die een uitgebreide coatinglaag bevatten of geimpregneerd zijn, heeft u minder kans op kalkuitbloei. Wij werken uitsluitend met Nederlandse fabrikanten en importeurs die jarenlang ervaring hebben in de bestrating branche om de kans op (massale) kalkuitbloei inmiddels te minimaliseren.
Lees voor meer informatie de volgende pagina: uitleg kalkuitslag